NCP – Nowa platforma IP

NCP – Nowa platforma IP

Slican NCP-CM 300/400/600
To najnowszy, nowatorski system telekomunikacyjny IP PABX dedykowany dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw posiadających swoje oddziały rozlokowane topograficznie, lub wydzielone w ramach jednej lokalizacji.
Jego modułowa budowa pozwala obsłużyć zarówno od kilkunastu do kilku tysięcy abonentów.
Usługi IP uruchamiane są w oparciu o moduł sterujący Call Manager natomiast abonenci oraz łącza TDM w oparciu o opcjonalnie półki rozszerzeń dowolnie rozlokowane – Gateway.

Ważną cechą nowych systemów NCP jest redundancja. Możliwość zdublowania jednostki głównej systemu uruchamianej automatycznie w razie jakiejkolwiek awarii.

Modułowa budowa w standardzie Rack 19″ z elastycznym doborem konfiguracji poszczególnych składowych umożliwia najbardziej optymalne przygotowywanie wymaganej konfiguracji zgodnie z potrzebami użytkownika.


Poglądowe przedstawienie budowy i możliwości systemu NCP

 Slican NCP – system dużych możliwości.

Centrala telefoniczna Slican NCP to platforma telekomunikacyjna IP o wydajności do 300 jednoczesnych rozmów i 20 połączeń video nawet dla 10.000 użytkowników. Doskonała jakość komunikacji i elastyczność systemu stanowią podstawy do realizacji bezpiecznych rozwiązań VoIP w pełnym zakresie, także z przesyłaniem i rejestracją obrazu..

Centrale serii Slican NCP tworzą systemy zunifikowanej komunikacji, realizaujące połączenia w szerokim zakresie intensywności ruchu telekomunikacyjnego zarówno IP jak i łączności tradycyjnej TDM.

Mogą obsługiwać firmy i instytucje, których oddziały zlokalizowane są w dowolnym, odległym miejscu.
Efektywne zarządzanie komunikacją w firmie wielooddziałowej wraz ze zdalnym serwisowaniem za pośrednictwem sieci LAN i WAN zapewnia zintegrowana aplikacja webowa Slican ConfigWEB.

Komfort komunikacji

Serwer NCP zapewni użytkownikowi najwyższą jakość łączności w oddziałach lokalnych i pomiędzy jednostkami rozproszonymi dzięki pakietowej transmisji głosu w technologii VoIP.
W przypadku awarii łącz system może automatycznie wytyczać dodatkowe, alternatywne trasy połaczeń.

Rozbudowany system analizy historii połączeń i wszystkich logów serwisowych zapisywanych w centrali, umożliwia optymalizację konfiguracji centrali i wyeliminowanie „wąskich gardeł” ruchu telekomunikacyjnego.
Szybki i łatwy dostęp do centrali przez sieć Ethernet – daje możliwość natychmiastowej reakcji serwusowej.
Bezpieczeństwo systemu oparte jest między innymi na szyfrowaniu połączeń video i voice (TLS/SRTP), a redundancja (NCP-CM400P i NCP-CM600P) zapewnia zdublowanie elementów systemu w celu zapewnienia ciągłości pracy także podczas awarii.

Telefony SIP realizują także wiadomości tekstowe. Treść połączeń video i voice oraz dane bilingowe mogą być rejestrowane.
NCP dysponuje wielofunkcyjną pocztą głosową (fax2email/voice2email) oraz zaawansowanym interaktywnym wielopoziomowym zestawem zapowiedzi IVR.

Zintegrowanie zarządzanie wieloma składnikami sytemu z jednego miejsca za pomocą interfejsu ConfigWEB stanowi poważny atut nowego wdrożenia jakim jest NCP.

Zestawienie dwóch modułów w jednej linii 19″ Rack

 

NCP – Nowatorska koncepcja budowy systemu

Call Manger – jednostka zarządzająca

Sprawne i wydajne działanie NCP zapewnia jednostka centralna – „Call Manager”, która oferuje zunifikowaną komunikację niezależną od rodzaju wykorzystanych łącz.
Interfejsy do łaczności tradycyjnej (TDM) tzw. gateway’e (bramy) pozwalają korzystać nie tylko z szerokorozumianej łączności IP ale również ISDN, GSM i analogowej (FXO).

Dopasowując wg potrzeb gateway możemy do systemu podłączyć cyfrowe terminale systemowe (CTS) lub analogowe telefony standardowe (FXS).
Integracja z siecią LAN pozwala stosować wielofunkcyjną aplikację Slican PhoneCTI lub rozwiązania bez sprzętowe typu softphone.

Rozmowy, konferencje czy połączenia video mogą być nagrywane dzięki wewnętrznemu, zintegrowanemu systemowi nagrywania rozmów na dysku wewnętrznym SSD.

W zależności od natężenia ruchu telefonicznego i potrzeb użytkownika Call Manager oferowany jest w trzech wersjach.

Slican NCP – CM300P:
• 40xCalls w tym 3xVideoCalls
• 300xUsers w tym: max. 200-SIPuser i max. 64xCTS
• 100xWebCTI/PhoneCTI
• 40xRecordingChannels
• 58xTrunkGSM
• 1xTrunkISDN-E1

Slican NCP – CM400P:
• 100xCalls w tym 10xVideoCalls
• 1000xUsers w tym: max. 1000-SIPuser i max. 400xCTS
• 400xWebCTI/PhoneCTI
• 100xRecordingChannels
• 120xTrunkGSM
• 6xTrunkISDN-E1
• 2xgniazdo GbE-INT
• zasilanie awaryjne

Slican NCP – CM600P:
• 300xCalls w tym 20xVideoCalls
• 10.000xUsers w tym: max. 10.000-SIPuser i max. 800xCTS
• 800xWebCTI/PhoneCTI
• 300xRecordingChannels
• 120xTrunkGSM
• 13xTrunkISDN-E1
• 2xgniazdo GbE-INT
• zasilanie awaryjne

Gateway – bogactwo możliwości

Gateway może być predefiniowany lub skomponowany wg potrzeb użytkownika. Wśród predefiniowanych producent oferuje przygotowane do podłączenia np. 24 abonentów lub mieszane dla abonentów cyfrowych (systemowych) i zwykłych jak również bramy ISDN PRI i BRI czy GSM.
W zależności od wybranego Call Managera możemy dołączyć nawet do 127 gateway’ów.
Całość zintegrowana jest w sieci LAN lub z wykorzystaniem switchów.

W NCP użytkownik ma dostęp do indywidualnej konfiguracji sprzętu i bogatego oprogramowania, które pozwalają w pełni korzystać z obecnych możliwości współczesnej telekomunikacji i teleinformatyki.

Efektywnie prowadzony biznes stawia wysokie wymagania przed dostawcą rozwiązań telekomunikacyjnych. Wydajność komunikacji przekłada się bezpośrednio na efektywność biznesu i zależy od zastosowanego systemu czy platformy  telekomunikacyjnej.
Slican NCP zapewnia taką efektywność.

Głównym atrybutem licencjonowania w centrali SLICAN NCP są elastyczne możliwości skalowania systemu.

Rodzaje licencji w centralach Slican NCP:

System licencjonowania Slican NCP daje uprawnienia / określa, z których funkcji oprogramowania może korzystać nabywca licencji, i oferuje trzy typy licencji:
• licencje bazowe (base), czyli licencje określające maksymalną ilość użytkowników
• licencje użytkowe czyli licencje dla każdego użytkownika np. kanały nagrywania rozmów, CallCenterAgent, Voice2Mail, Fax2Mail czy dodatkowe połączenia jednoczesne
• licencje serwerowe (poszerzające możliwości systemowe) czyli licencje dla wszystkich użytkowników centrali np. aktualizacja firmware, sieciowanie czy redundancja (dopasowane do wybranej licencji bazowej)

Ważne:
1. licencje są przypisane do platformy sprzętowej SLICAN, a nie do firmy/klienta
2. wersje firmware są powiązane z głównymi uprawnieniami, które aktualizują się automatycznie wraz z aktualizacją firmware
3. licencje wydane są na czas nieokreślony.

 Karta_katalogowa NCP